Witamy visitor możesz log in or create an account

Wam też troszkę przybyło w obwodzie w ten jesienny czas...? Ugh... trochę zimna, trochę mniej ruchu i parę kęsów ciasta jabłkowego więcej i już widać pierwsze efekty. Dlatego specjalnie dla tych, co „przybrali“ mam dzisiaj piękną i smaczną propozycję obiadowo-dyniową. Proste, chociaż pracochłonne danie. Rekompensuje swoją pracochłonność niską wartością kaloryczną – ojjj, lubię to!

Potrawka składa się z dwóch części – ryżu i części dyniowej.

Zaczynamy od ryżu! Składniki dwuosobowe:

- torebka ryżu

- opakowanie soczewicy w puszce

- pęczek pietruszki

- kilka kropli soku z cytryny

- masło (wersja maxi-fit nie obejmuje masła – no, sorry)

- sól

Gotujemy wypłukany w zimnej wodzie ryż z sokiem z cytryny i solą – dzięki temu trikowi pozostanie biały jak śnieg. Ryż odcedzamy, dodajemy łyżkę masła, puszkę soczewicy i pietruszkę pokrojoną drobniutko. Mieszamy, doprawiamy solą.

Czas na dyniową mieszankę wspomagającą. Składniki :

- około300g dyni pokrojonej w kosteczkę (spokojnie, jest dostępna w zamrażarkach w sklepach, kosteczka maleńka, ale można na jej bazie coś robić)

- 3 plastry ananasa pokrojonego w kawałki

- 100ml mleka zagęszczonego niesłodzonego

- 20ml soku z ananasa z puszki

- przyprawa curry

- 1 pokrojona w kostkę pierś kury

- estragon, pieprz

Kurę doprawiamy solą, pieprzem i curry, podsmażamy chwilę. Dodajemy kostki dyni i ananasa, dolewamy sok i mleko, gotujemy do zredukowania całości. Dodajemy sporą łyżkę przyprawy curry i świeży estragon.

Lekko, kolorowo – takie jedzonko powinno gościć częściej na naszych talerzach.

Tylko i wyłącznie zalogowani użytkownicy strony mogą dodawać komentarze!