Witamy visitor możesz log in or create an account

Mała zagadka: co jest zielone, zdrowe i prześladuje dzieci? No,… szpinak! Takie mamy czasy, że szpinaku w sklepach pod dostatkiem. Jest mrożony w kostkach, siekany i w brykiecie, świeży, liściasty i nawet taki w śmietanowym sosie. Najbardziej przypadły mi do gustu zieloniutkie listki zapakowane w plastikowy worek – zupełnie jakby wiosna przyszła wcześniej.

Dotychczas szpinak był raczej dekoracją potrawy, niżeli jej pierwszoplanowym składnikiem, czas więc wprowadzić odrobinę świeżości do mojej nieco zimowej ostatnio sztuki kulinarnej. Przyszedł mi do głowy diabelski plan, który zakładał szybką „utylizację” ciemniejącego już banana i wykorzystanie połowy schnącej cytryny. Zmiksowałam jedno z drugim, dodałam kefir i dla fantazji garść szpinaku, spróbowałam… hej, dobre! Ale numer! Zmiksowany szpinak z bananem!

Przepis przerabiałam jeszcze kilka razy dając raz więcej, raz mniej składników, zamieniając kefir na ser biały, mleko, maślankę, słodząc miodem i „kwasząc” na nowo sokiem z cytryny, aż w końcu udało się stworzyć wersję dla mnie idealną w proporcjach. Piękny, ZDROWY, zielony koktajl z powodzeniem zastąpił pospolite śniadaniowe kanapki. Ale o tym musicie przekonać się sami.

Na 1 słuszną porcję bezglutenowego koktajlu śniadaniowego potrzebne będą:

- 1 duża garść szpinaku w listkach

- 1 mniejszy banan

- sok z połowy cytryny

- 1 kubeczek jogurtu naturalnego

Przygotowanie koktajlu sprowadza się właściwie do jednego słowa : zblendować.

I wystarczy. Właśnie zrobiliście sobie porcję witamin, potasu , koloru i smaku. A to wszystko w 5 sekund!

Tylko i wyłącznie zalogowani użytkownicy strony mogą dodawać komentarze!